Сторінка для батьків


Перевір свої досягнення по темі: «Всесвіт і Сонячна система»


         1 варіант
I рівень
Дайте правильну відповідь.
1. Сонце — це:
         а) планета;
         б) зоря;
         в) супутник.
2. Планети — це небесні тіла, які світяться:
         а) власним світлом;
         б) світлом, відбитим від Сонця;
         в) світлом, відбитим від Землі.
3. До Сонячної системи входять:
         а) 8 планет;
         б) 10 планет;
         в) 3 планети.
4. У кожної планети є:
         а) однакова кількість супутників;
         б) різна кількість супутників.
5. Що таке Всесвіт?
         а) Зірки, планети, які ми бачимо на небі;
         б) неосяжний простір із зірками, планетами й іншими небесними тілами;
         в) усі планети, що обертаються навколо Сонця.
6. Яка планета має плоске кільце, що світиться?
         а) Сатурн;
         б) Венера;
         в) Нептун.
7. Екватор поділяє земну поверхню:
         а) на південну і північну півкулі;
         б) на західну і східну півкулі.
8. Проміжок часу, за який Земля робить повний оберт навколо Сонця, називається:
         а) місяцем;
         б) добою;
         в) роком.
ІІ рівень
9. Позначте на схемі:
         1. Південний полюс.
         2. Північний полюс.
         3. Екватор.
10. Покажіть стрілками, які слова другого стовпчика відповідають кожному слову першого стовпчика.
         Планета                                 Місяць
         Супутник                               Марс
         Зоря                                       Сонце
11. Допишіть речення.
Обертання Землі навколо ____ призводить до ____.
(зміни пір року, своєї осі, зміни дня і ночі)
____ — це скупчення ____, що тягнеться світлою смугою з півдня на північ.
(Зоряний шлях, Чумацький шлях, комет, зірок).
Шлях, яким ____ рухається навколо Сонця, називається ____.
(Орбітою, Земля, Місяць, екватором, земною віссю)
ІІІ рівень
12. Підкресліть «зайве».
Юпітер, Сатурн, глобус, Земля.
Стрілець, Місяць, Малий Віз, Риби.
Юрій Гагарін, Леонід Каденюк, Андрій Шевченко.
13. Поміркуйте. Запишіть своє міркування.
Поміркуйте, чи обертаються навколо осі Південний і Північний полюси.
Чим це можна пояснити?


         2 варіант
І рівень
Дайте правильну відповідь.
1. Сонце — це:
         а) найбільша з усіх зірок;
         б) найменша з усіх зірок;
         в) зоря середньої величини.
2. Земля — це:
         а) планета;
         б) зірка;
         в) супутник.
3. Земля навколо своєї осі:
         а) обертається;
         б) не обертається.
4. Сонячна система — це:
         а) Сонце і космічні тіла;
         б) 8 планет.
5. Наша планета знаходиться на:
         а) 2-му місці від Сонця;
         б) 3-му місці від Сонця.
6. Яке небесне тіло не є планетою?
         а) Земля;
         б) Місяць;
         в) Венера.
7. Що таке Сонце?
         а) Зоря;
         б) планета;
         в) сузір’я.
8. Рух Землі навколо Сонця спричиняє:
         а) зміну пір року;
         б) зміну дня і ночі.
ІІ рівень
9. Розфарбуйте синім кольором північну півкулю, зеленим — південну.
10. Покажіть стрілками, які слова другого стовпчика відповідають кожному слову першого стовпчика.
         Планета                                 Місяць
         Супутник                               Земля
         Зоря                                       Сонце
11. Допишіть речення.
Уявна лінія, що проходить через ____ Землі та Північний і Південний полюси, називається ____.
(Орбітою, центр, екватором, земною віссю)
____ — найдальша ____ від Сонця.
(Меркурій, Нептун, планета, зірка, Земля).
Доба — це ____ години. За цей час Земля робить ____.
(12, 24, повний оберт навколо Сонця, повний оберт навколо своєї осі)

ІІІ рівень
12. Упізнайте планету за описом.
Я — друга планета від Сонця, маю ім’я богині краси, виглядаю, як дуже яскрава зірка, і ще мене називають «уранішньою зіркою». (Венера)
13. Де на Землі бувають найдовший день і найдовша ніч? (На Південному і Північному полюсах)

V.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
         Вікторина
За уявленням цього народу Земля є плоскою і спирається на спини слонів, що стоять на черепасі. (Древні індійці)
Цей старогрецький учений першим висловив ідею про кулястість Землі. (Піфагор)
Старогрецький учений, який уважав, що центр Усесвіту — не Земля, а Сонце. (Аристарх Самос)
Свої погляди про устрій світу цей старогрецький учений виклав у 13 томах праці «Велика математична побудова астрономії». (Клавдій Птолемей)
Як називається наука про зірки та інші небесні тіла? (Астрономія)
Як називається найближча до Землі зоря? (Сонце)
Чому зірки мають різне забарвлення? (Зірки мають різну температуру.)
Якою величиною вимірюють відстань в астрономії? (Світловий рік)
Що таке галактика? (Галактика — це гігантське скупчення зірок.)
Яку зірку називають дороговказною? (Полярну зірку)
Де сьогодні день дорівнює ночі? (Сьогодні і завжди — на екваторі.)

         — Наука постійно розвивається. Люди багато що дізналися про величезний Всесвіт, у якому ми живемо, навчилися запускати штучні супутники Землі і літати в космос. Направили космічні ракети на Місяць та інші планети, побудували обсерваторії, оснащені сучасною технікою — все це для того, щоб розгадати таємниці Всесвіту. Але ще багато чого належить зрозуміти й упізнати, можливо, робити це доведеться вам.
Текст контрольної роботи №1 з математики
1 варіант
1. За 7 хвилин автомат наповнює 350 пакетів молока. Скільки пакетів наповнить автомат за 5 хвилин?
2. 781 – 257               899 – (542 + 83)
309 + 478                               316 – 240 : 3
209 · 4                                    1 кг : 5
348 : 3                                    1 м – 1 см
3. Накреслити відрізок АВ = 72 мм. Позначити на ньому точку М, щоб довжина відрізка АМ дорівнювала довжини відрізка АВ.
            4. Додаткове завдання
Ластівка живе 9 років, що складає віку сороки. Ворон живе на 22 роки більше, ніж сорока. Скільки років живе ворон? Розв’яжіть задачу, склавши вираз.
            2 варіант
1. У трьох однакових мішках 180 кг борошна. Скільки таких мішків потрібно, щоб розфасувати 360 кг борошна?
2. 542 + 264               780 – (557 + 62)
790 – 365                               965 – 720 : 8
243 · 4                                    1 т : 5
207 : 3                                    1 км – 305 м
3. Накреслити відрізок СD = 65 мм. Позначити на ньому точку М так, щоб довжина відрізка СМ дорівнювала довжини відрізка СD.
            4. Додаткове завдання

На млині перемололи в перший день 54 цпшениці, це на 18 ц менше, ніж перемололи в другий день. За третій день перемололи того зерна, що перемололи в другий день.Скільки центнерів пшениці перемололи в третій день? Розв’яжіть задачу, склавши вираз.



Контрольна робота
Письмовий переказ тексту
1. Первинне ознайомлення з текстом (читає вчитель)
Ліси-наші друзі
Зрубаний ліс приносить людям багато користі. З дерев роблять будинки, меблі, папір для книжок і зошитів. Але живі дерева ще більше дають людям радощів.
   У лісі легко дихається . Ліси і парки прикрашають наші міста і села. Вони очищають повітря.
   Лісові смуги захищають  посіви від гарячих вітрів , що висушують  поля.
    А скільки  ягід , грибів , горіхів дарує нам ліс. (56 слів).
2. Визначення теми, мети тексту
  • Визначте вид тексту, стиль. Поясність свої міркування
  • Визначте його тему.
  • Яка мета тексту «Незвичайний пасажир»?
4. Аналіз змісту тексту за питаннями
5. Мовний аналіз.  Пояснення значення слів 
а) Тлумачення лексичного значення слова
6. Структурний аналіз. Колективне складання плану
(Поділити текст на логічно завершені частини. До кожної частини придумати заголовок. Розмістити пункти плану у логічній послідовності.)
Давайте запишемо складений план на дошці.
Орієнтовний план переказу:
1. Зрубаний ліс.
2. Ліси очищають повітря.
3. Дарунки лісу.
7. Орфографічна підготовка до написання переказу
Для того, що не припуститися помилок при написанні письмового переказу, нам потрібно повторити деякі мовні правила.
8. Повторне перечитування тексту вчителем
9. Самостійна робота учнів
А тепер, користуючись планом, запишіть переказ почутого. Скільки абзаців буде у вашому тексті? 

10. Попередня перевірка написаного

Аудіювання
4 клас
Бо Сонце єдине

Сидить школяр за столом у садку й виконує
завдання. А завдання йому таке: «Подивись навколо себе, побач кожну річ і порівняй її з іншою річчю».
Замислився школяр. Над головою - тремтять листочки осики. Тремтять і все шепочуть, немов
якусь таємницю гомонять. Немо впершокласниці, щовийшли на перерву й таємниче щосьрозповідають одна одній. Подивився школяр додолу, побачив два зелені листки й між ними біліквіти. Цеконвалія. Ой, як схожіквіткиконвалії на кришталевідзвіночки. Здається, доторкнутись - і вонизадзвенять.
Десьдзижчитьбджола. А ось чутинизькегудіння - то джміль. Заплющивочі школяр, і уявляютьсяйомудві струни, одна тонка, а друга товста. Сидитьмузикант, торкаєтьсяобох струн - ось із
чим можна порівняти дзижчання бджоли і гудіння джмеля.
А це запищав десь комарик. Писк його тоненький-тоненький. Зчимйогопорівняти? Мабуть, ізсопілочкою, зробленоюізстеблиникульбаби. Якбизаграти на ту сопілочку, то було б схоже на комариний писк.
Заходить сонце. Небо на заходічервоніє.Воно схоже на велике-великемакове поле. Безлічмаковихквітокрозквітли там і всі одного кольору - рожевого. От якбидійти до того макового поля - намилувався б красою.
Сонцеторкнулосяобрію. Сонце! Велике, багряне... Зчимпорівняти?
Довгодумав школяр. Ні з чимсонцепорівняти. Бовоно - єдине. Ботількивоно - сонце.
За В. Сухомлинським

1. З чим порівняв школяр квіти конвалії?

а) 3 кришталевими дзвіночками.

б) 3 маленькими чашечками.

в) 3 білими намистинками.

2. На що схожі, за уявленням хлопчика, дзижчання бджоли і гудіння джмеля?

а) На двісопілки.
б) На дві струни.
в) На дві музики.
3. З чим порівняв хлопчик комариний писк?
а) Із скрипочкою.
б) Із сопілочкою, зробленою із стеблини кульбаби.
в) Із писком мишеняти.
4. Яка тема оповідання?
а) Як хлопчик не міг придумати до слова «сонце» порівняння.
б) Сонце! Велике, багряне.
в) Про те, що потрібно бачити красиве в природі.

5. Де сидів хлопчик? _____________________________________________________________
6.  Яке завдання було у хлопчика?

__________________________________________________________________________________________________________________________

7. Що відчув хлопчик дивлячись на захід сонця?
__________________________________________________________________________________________________________________________
8. Чому хлопчик не зміг ні з чим порівняти Сонце?
__________________________________________________________________________________________________________________________
Тестова робота з природознавства «Склад сонячної системи»
_____________________________________________________
ТЕСТОВА РОБОТА З ПРИРОДОЗНАВСТВА "СКЛАД СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ"
1.Всесвіт –це:
а) Зірка середньої величини;
б) Сукупність галактик і простір між ними;
в) Супутник Землі.
2. Яка планета знаходиться найближче до Сонця?
а) Юпітер;                б) Уран;             в) Меркурій;       г) Нептун.
3.Сонячну систему складають:
а) планети;           б) зірки;       в) Сонце.
4. Скупчення зірок, що тягнеться світлою смугою з пів­дня на північ, — це:
а) Зоряний шлях;
б) Чумацький шлях.
5. Сонце — це:
а) найбільша з усіх планет;
б) найближча до нас зоря;
в) зірка середньої величини.
6. Наша Земля за відстанню від Сонця є:
а) другою;               б) четвертою;             в) третьою;
7.  Що таке Місяць?
а) Планета;     б) супутник Землі;      в) комета.
8. В Сонячну систему входять:
а) 9 планет;
б) 10 планет;
в) 3 планети
9. Що знаходиться у центрі Сонячної системи?
а) Земля;  б) Марс;  в) Сонце.
10. Сонце навколо своєї осі:
а) обертається;
б) не обертається.
11.  Яка планета є найвіддаленішою від Сонця?
а) Марс;    б) Плутон;   в) Юпітер;
12. Обертання Землі навколо Сонця спричиняє зміну:

а) дня і ночі;    б) пір року.

Тест «Ви і ваша дитина»

(на запитанняцього тесту потрібновідповідатитільки «так» (2 бали), «інколи» (1 бал), «ні» (0 балів))


1. Чи слідкуєте Ви за статтями в журналах, програмами по телебаченню і
радіо на тему про виховання? Чи читаєте Ви час від часу книги з даної
теми?

2. Ваша дитина провинилася. Чи замислитесь Ви у такому випадку, чи не с її поведінка результатом вашого виховання?

3. Чи солідарні Ви з Вашим чоловіком (дружиною) у вихованнідітей?

4. Якщо дитина пропонує Вам свою допомогу, чи приймете Ви її, навіть
якщо при цьому справа може затриматися, а можливо, і зупинитися?

5. Чи використовуєте Ви форму заборони або наказу тільки тоді, коли це
справді необхідно?

6. Чи вважаєте Ви, що послідовність — один з основних педагогічних
принципів?

7. Чи усвідомлюєте Ви, що середовище, яке оточує дитину, суттєво
впливає на неї?

8. Ви визнаєте, що спорт і фізкультура мають велике значення для
гармонійного розвитку дитини?

9. Ви зможете не наказати, а попросити про щось свою дитину?

10. Чи неприємно Вам відгороджуватися від дитини фразою типу «У мене
немає часу» або «Зачекай, поки я звільнюся»







Менше б балів: Про справжнє виховання Ви маєте досить нечітке уявлення. І хоч і говорять, що починати ніколи не пізно, радимо Вам терміново зайнятися підвищенням своєї освіти у цій області.

Від 7до 14 балів: Ви не робите великих помилок у вихованні, але все ж в чомусь над собою і своїми результатами у ційобласті Вам слідбуло б замислитися. А початиможна з того, щонайближчий вихідний день присвятити дітям, забувши на час знайомих і проблеми. І, будьте впевнені, діти Вас за це повністю нагородять.

Більше 15 балів:
 Ви добре справляєтеся зі своїми батьківськими обов'язками. Але тим не менш, можна ще дещо трохи покращити.




Перевірка знань з мови («Дієслово»)____________________
1 варіант
1. Дієслово означає 
а) ознаку предмета;б) назву предмета;в) дію предмета.
2.  Познач групу дієслів:
а) сад, робота. зелень;
б) робити, садили, зеленіє;
в) робітник, зеленієш, садовий.
3. Познач дієслово у неозначеній формі:
а) мовчав;
б) дрімає;
в) сподіватися.
4. Вибери групу дієслів у минулому часі:
а) прилетить, заспіває. сховатися;
б) летів, заспівала, сховалися;
в) летить, ховає, співає.
6. Утвори форми минулого, теперішнього і майбутнього часу дієслів                                                                     .
                   слухати                                розв’язувати
Мин.ч. _________________          _________________
Теп.ч. __________________                   _________________
Майб.ч. _________________                  _________________
6. Добери антоніми до дієслів:
Стояти - __________________
Мовчати- _________________
7. Скласти речення, підкреслити граматичну основу  речення. - =
Весело, на, щебетали, деревах, пташки.

8. Спиши, добираючи з дужок потрібні за змістом дієслова, визнач їх час.
Дощ (збирався, готувався)  (мин.ч.) ще зранку. Сірі хмари (заволокли, закрили)_______небо. (мете, дує) ______ холодний різкий вітер. (Загримів, ударив)______перший грім.



Перевірка знань з мови («Дієслово»)____________________
2 варіант
1)На що вказує  дієслово?
а) на назву предмета;    б) на ознаку предмета;   в) на дію предмета.
2.  Познач групу дієслів:
а) мир, світло, вчений;
б) мирний, світлий, вчений;
в) миритися,  світити, навчатися.
3. В якому часі можна визначити рід?
а) минулому;
б) теперішньому;
в) майбутньому.
4. Вибери групу дієслів у майбутньому часі:
а) летить, ховає, співає;
б) летів, заспівала, сховалися;
в) прилетить, заспіває, сховається.
6. Утвори форми минулого, теперішнього і майбутнього часу дієслів                                                                     
                   співати                                 летіти
Мин.ч. _________________          _________________
Теп.ч. __________________                   _________________
Майб.ч. _________________                  _________________
6. Добери антоніми до дієслів:
Розмовляє - __________________
Радіє- _________________
7. Скласти речення, підкреслити граматичну основу  речення. - =
Лагідно, пригріває, сонечко,  весняне.

8. Спиши,добираючи з дужок потрібні за змістом дієслова, визнач їх час.

 (Прийшла, настала) (мин.ч) весна. (Ожила, пробудилась)______від зимового сну природа. (Пече, гріє)______лагідне сонечко. 
(З’явились, розпустились) 
____перші зелені листочки

                       Тест  «Система органів дихання »
1.    Шлях повітря в організмі людини починається:
А)у гортані                            В) у трахеї. 
С) з носової порожнини      D) з легенів.
2.    Трахея - це
А) орган травної системи 
В)трубка завдовжки приблизно 12 см;
 D) орган системи кровообігу.
3.    До органів дихання належать
А) Легені  В) Нерви   С) вени   D)серце
4.    Що шкодить легеням?
А)свіже повітря  В)холодне повітря
С) тютюновий дим,пил   D) фізичні вправи
5.    Під час вдихання грудна клітка опускається
А) Так     В)Ні
6.    Носова порожнина, гортань, серце, трахея, бронхи, очі - це органи дихальної системи
А)Так              В)Ні
7.    Для дихання людині необхідний
А)Кисень  В)Вуглекислий газ   С) Азот     D) Пил
8.    Легені треба розвивати для того, щоб
А)Бути струнким  В)Щоб була кров в організмі
С) Щоб надходило в організм більше кисню
D)Щоб не потрапляли мікроби в організм.
9.    Чисте повітря - запорука здоров'я.
А)Так                         В)Ні
10. Органи дихання не обов'язково треба берегти.
А)Так                         В)Ні

(1-10 питання – 1 бал)

 (2 б .)
Познач на малюнку органи дихання




















1 - __________________________________________
2 - __________________________________________
3 - __________________________________________
4 - __________________________________________
5 - __________________________________________
Обведи червоним кружечком бронхи
Зеленим – трахею
Синім – легені


ТЕСТОВА ПЕРЕВІРКА З ТЕМИ "Повітря"
1. Повітря – це:  
а) тверде тіло;      
б) рідке тіло;        
в) газоподібне тіло.
2. Де знаходиться повітря?
а) В усіх порожнинах;  б) у грунті;  в) у воді;   г) у космосі.
3. Повітря:
а) не пропускає сонячне повітря.;
б) погано  пропускає сонячне повітря; 
в) добре пропускає сонячне повітря.
4. Повітря потрібне людині, тваринам і рослинам,  щоб:
а) дихати;          б) думати;         в) рухатись.
5. Тепле повітря:
а) опускається вниз;             
б) піднімається вгору.
6. Властивості повітря:                         
а) прозоре, безбарвне, не має запаху;
б) непрозоре, безбарвне, не має запаху; 
в) прозоре, безбарвне,  має запах.
7. Тепле повітря:          
а) легше, ніж холодне;  
б) таке саме, як холодне; 
в) важче, ніж холодне.
8. Звідки в повітря потрапляє вуглекислий газ?
а) З рослин;
б) з людського організму; в) з ґрунту.
9.Які  речовини забруднюють повітря?
а) Водяна пара; б) пил, сажа, дим.
10. Як у повітря потрапляє кисень?
а) З рослин;
б) з людського організму;    в) з ґрунту
11. Найбільше у повітрі:
а) вуглекислого газу;       б) кисню;       в) азоту.
12. Звідки в повітрі беруться шкідливі речовини?
Виберіть правильні відповіді.
а) З рослин;
б) промислових  відходів, відпрацьованих газів,
в)  аварій на хімічних заводах, атомних станціях;
г) із забруднених водойм.































ПІДГОТОВКА ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ З природознавства 
«Літо. Природа влітку. Червона книга України».
1. Літо починає місяць
А травень Б червень В серпень

2. Вкажи ознаки літа.

А цвітуть первоцвіти

Б сонце знаходиться низько над горизонтом

В достигають ягоди і плоди

3. Які з даних тварин живуть на водоймах?

А водомірка, лелека, жаба, плавунець

Б бобер, окунь, ондатра, плавунець

В жук-водолюб, крижень, кріт

4. Познач особливість, характерну для птахів 

влітку.

А гніздування                Б навчання молодняку

В відліт птахів у вирій

5. Зєднай лініями назву рослини і місце, де 
вона росте.
              ряска *                           * у лісі
        чорниця *                           *  на луках
   конюшина *                           *  на водоймі
7. Впиши у таблицю по 3 назви рослин і тварин,

Р о с л и н и
Т в а р и н и






  8.  Напиши, звідки походить назва місяця «серпень»?

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________



ПІДГОТОВКА ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ З МАТЕМАТИКИ. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ.
Обчисли та запиши:
-Суму чисел 48 і 25
-Різницю чисел 56 і 18
-Добуток чисел 5 і 6
-Добуток чисел 4 і 9
-Добуток чисел 3 і 7
-Частку чисел 56 і 7
-Частку чисел 30 і 5
-Третину числа 18
-У скільки разів число 48 більше, ніж 6
- У скільки разів число 7 менше від 49
- На скільки число 67 більше від 26
- На скільки число 17 менше від 43
Готуємося до диктанту

Тексти диктантів для 2 класу
II семестр
Весна
     Сонце весною сходить усе раніше. Його проміння щедро зі­гріває землю. Тане сніг. З горбків збігають дзвінкі струмки. Дихає тепленький вітерець.
      Уже зазеленіли степи. Прокинулися дерева. У лісі зацвіли весняні квіти. Скоро прилетять птахи. Затьохкають солов’ї, за­кує зозуля.
(38   слів)                                         Із журналу

Берізка
    Усе в лісі радіє, а берізка плаче. Під гарячим сонячним про­мінням по стовбуру тече сік. Здається, що це сльози берізки. Люди надрізують кору дерева і збирають сік у пляшки. А де­ревце без соку гине.
     Сік у берези — як кров у людини. Бережіть красуню! Не чіпайте її!
(47 слів)                                         Із журналу
  
Джерело
      У нашому місті є джерело. Б’є воно просто з-під землі. Джерельна вода чиста і прозора. А яка ж вона смачна! Щод­ня до джерельця приходять люди. Вони п’ють холодну воду і дякують. Спасибі тобі, джерельце, за смачну і корисну воду! (39 слів)

Примітка. Пояснити правопис підкресленого слова.
Ліс
           Я йду стежкою. Спостерігаю за життям лісу. У ньому мож­на побачити й почути багато цікавого. Ось із дерева на дерево стрибнула прудка білочка. У дуплі дуба — гніздо сови. Дятел вистукує дзьобом свою музику. Під кущем я побачив нору лисиці. (39 слів)

Примітка. Пояснити вживання тире у п’ятому реченні.


Калина
           На нашому подвір’ї росте великий кущ калини. Весною він зацвітає білим цвітом. Восени на ньому з’являються червоні ягоди. Калинові ягоди дуже корисні для здоров’я людини. Обов’язково вживай ці чудові дари природи. Ти завжди будеш здоровим. (35 слів)
Примітка. Пояснити правопис підкресленого слова.




Тексти для аудіювання
I.    Підготовка до слухання.

-    Подумайте, чому дітям стало дуже соромно, коли до класу прийшов вчитель і попросив пробачення за спізнення.



II.    Словникова робота.

Пояснити значення виразів: зривалися сніжинки, пронизливий вітер, на світанку, запорошений снігом.



ІІІ. Слухання тексту.



Пробачте, діти...

Був холодний ранок. Зривалися сніжинки. З півночі віяв холодний, пронизливий вітер.

Ми прийшли до школи на світанку. В класі було тепло. Ми роззулися й гріли ноги біля грубки.

Задзвенів дзвоник. Ми сіли на місця. Пройшла хвилина, друга. Вчителя не було. Ми послали Ніну - вона в класі старостою: піди в учительську, дізнайся, чому немає вчителя.

Через хвилину Ніна повернулась і сказала:

-    Іван Петрович захворів. Директор школи сказав, щоб ми йшли додому.

-    Ура! - закричали ми всі, невимовно раді. - Ура!.. Уроків не буде!.. Вчитель захворів.

Раптом відкрилися двері, й до класу ввійшов Іван Петрович. Запорошений снігом, втомлений. Ми завмерли від несподіванки. Сіли, нахиливши голови.

Іван Петрович підійшов до столу.

-    Пробачте, діти, - тихо сказав він. - Занедужав я трохи, та все ж вирішив іти до школи. Запізнився трохи...

Він роздягся тут же, в класі. Сів за стіл, подивився на нас. А нам соромно було підвести очі...

В. Сухомлинський


IV. Перевірка прослуханого.
1.    Про яку пору року говориться в оповіданні?

1)    Осінь.

2)    Зима.

3)    Весна.



2.    Як повели себе діти, коли вчитель запізнився на урок?

1) Веселилися. 2)Засмутилися. 3) Співчували.



3.    Що ж трапилось з учителем?

1)    Забув за урок і запізнився.

2)    Тяжко захворів, але до школи прийшов.

3)    Запізнився на автобус.



4.    Чому дітям було соромно підвести очі?

1)    Вчитель був втомлений і запорошений снігом.

2)    Соромно було за свою поведінку, за невміння

співчувати.

3)    Вони дуже кричали і не давали можливості іншим вчителям проводити уроки.

Дивний апельсин
Мама купила апельсини. Іх їли після обіду, а один залишився. Мама й каже:
-    Нехай цей апельсин буде для Наталі. Вона його з'їсть перед тим, як у дитячий садок піде. І поклала апельсин до Наталиної сумки. Коли лягли спати, Наталя подумала:
-    Мишко раніш від мене встає, в школу йде і довго вчиться. Я тільки гуляю. Треба йому цей апельсин віддати.
Тихенько встала і поклала апельсин до Мишкового портфеля.
У школі Мишко побачив у портфелі апельсин. Зрозумів він, хто поклав, усміхнувся: «От яка хороша в мене сестра! Поганий я буду брат, якщо з'їм цей апельсин. Наталя менша за мене. Мені треба про неї турбуватися».
Увечері Мишко тихенько поклав апельсин до Наталиної сумки.
Прокинулась вранці Наталя - знову в її сумці апельсин. Усміхнулася вона: «От який хороший у мене брат, а все одно я апельсина не з'їм».
Увечері вона знову поклала апельсин йому в портфель. А Мишко це побачив.
Засміялися брат і сестра, поділили апельсин порівну і з'їли.
В. Іванов

 IV. Перевірка прослуханого.
1.    Кому мама вирішила віддати останній апельсин?
1)    Татові.
2)    Наталці.
3)    Мишкові.

2.    Що зробила Наталя?
1)    З'їла апельсин.
2)    Забула його вдома.
3)    Поклала Мишкові в портфель.

3.    Як Мишко сприйняв вчинок сестрички?
 1)    Не міг здогадатись звідки взявся апельсин.
2)    Хлопчик з вдячністю подумав про сестричку.
3)    Засмутився і не став їсти апельсин.

4. Про що це оповідання?
1)    Про сміливість.
2)    Про чесність.
3)    Про щедрість.




Правил про те, як виховувати дитину, придатних на всі випадки життя, не існує. Усі діти різні. Кожна дитина унікальна, унікальні і наші з нею стосунки. Але є речі, які протипоказані при спілкуванні з будь-якою дитиною без винятку. Мова йде про те, чого батькам робити не можна.
Якщо ми хочемо виховати людину, якій притаманна самодисципліна, нам треба в першу чергу розвивати її самосвідомість, прагнути до того, щоб у дитини сформувався позитивний образ самої себе, і уникати всього, що руйнує цей позитивний образ.
 Що гріха таїти, навіть самі терплячі батьки час від часу в "засмучених почуттях" все ж користуються недозволеними заходами, але нерідко до них вдаються просто через незнання.
Не принижуй дитину!
 Ми іноді запросто можемо сказати дитині: "А краще ти нічого не міг придумати? У тебе взагалі голова на плечах є?" і так далі. Всякий раз, коли ми вимовляємо що-небудь подібне, ми руйнуємо позитивний образ сина чи дочки.
 Не погрожуй!
 "Якщо ти ще раз зробиш - ти у мене отримаєш!", "Якщо ти ще раз стукнеш братика, я тебе. . . " Кожен раз, коли ми так говоримо, ми вчимо дитину боятися і ненавидіти нас. Загрози зовсім марні - вони не покращують поведінки.
 Не вимагай обіцянок!
 Добре знайоме: дитина завинила, а мама їй каже: "Пообіцяй, що більше ніколи-ніколи так робити не будеш" - і отримує, звичайно, обіцянку. А через півгодини дитина повторює свою витівку. Мама ображена і засмучена: "Ти ж обіцяв!" Вона просто не знає, що обіцянка нічого не означає для маленької дитини. Дитина живе тільки в сьогоденні. Якщо вона чутлива і совісна, то вимагання обіцянок буде розвивати в неї почуття провини, якщо ж дитина не чутлива, це тільки навчить її цинізму: слово - це одне, а справа - зовсім інше.
 Уникайте гіперопіки!
 Зайва опіка привчає дитину до думки, що сама вона нічого робити не може. Багато батьків недооцінюють можливостей дітей щонебудь робити самостійно. Прийміть як девіз: "Ніколи не роби за дитину те, що вона може зробити сама".
 Не вимагай негайної покори!
 Уявіть, що чоловік говорить вам: "Олена, кинь все і цю ж хвилину приготуй мені кави". Як вам це сподобається? Точно так само вашій дитині не подобається, коли від неї вимагають, щоб вана негайно залишила своє заняття, краще попередити її заздалегідь: "Хвилин через десять будемо обідати", тоді ми цілком можемо дозволити їй побурчати трохи: "Ой, мам! Я ще пограю". Сліпе беззастережне підпорядкування характерно для маріонетки, але воно не сприяє формуванню незалежної, самостійної людини.
Не потурай дитині!
Мова про вседозволеність. Діти відразу відчують, що батьки бояться бути твердими, коли вони переступають межі дозволеного, бояться сказати їм "ні". Це вселяє в них впевненість, що всі правила гумові - варто трішки натиснути, і вони розтягнуться. Таке може спрацьовувати в рамках сім'ї, але за її межами дитину чекають гіркі розчарування. Потурати дитині - означає, позбавляти її можливості вирости пристосованою до життя людиною.
Будь послідовним!
У суботу у мами гарний настрій і вона дозволяє синові порушувати всі правила (або якісь з них). У понеділок, коли він робить те ж саме, вона "навалюється на нього, як тонна цегли". Уявіть себе на місці своєї дитини. Як би ви навчилися водити машину, якби в понеділок вівторок і четвер червоне світло означало "стоп", а в середу і суботу - "можна продовжувати рух"? Дітям необхідна послідовність у вимогах. Вони повинні знати, чого від них чекають. Безладність у дозволах і заборонах цьому не сприяє.
Не вимагай того, що не відповідає віку дитини!
Якщо ви чекаєте від свого дворічного малюка, щоб він слухався, як п'ятирічний, то цим ви провокуєте у нього неприязнь до вас. Ви вимагаєте від нього зрілості поведінки, на яку він ще не здатний - це погано позначається на розвитку його самосвідомості.
Не моралізуй і не говори дуже багато!
Кожного дня тисячі слів осуду вихлюпуються на наших дітей. Якщо всі їх записати на магнітофон і прокрутити мамам, вони будуть вражені. Чого тільки вони не говорять своїм дітям! Загрози, насмішки, бурчання, цілі лекції про мораль. . . Під впливом словесного потоку дитина "відключається". Це для неї єдиний спосіб захисту і вона швидко його освоює. А оскільки відключитися повністю вона не може, то відчуває почуття провини, а це розвиває негативну самооцінку. Всі "моралі" зрештою для дитини зводяться до таких схем: "Те, що ти зробив, - це погано. Ти поганий, тому що це зробив. Як ти міг так вчинити після всього хорошого, що мама зробила для тебе?"

Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей
Батьки у взаєминах зі своїми дітьми мають зменшувати хворобливість їхніх переживань з приводу невдач, допомогти їм емоційно долати ситуації, пов’язані зі шкільними оцінками. Похвала їм необхідна, але треба вказати на помилки, неточності.
Як ставитися до шкільної оцінки в сім’ї? як зробити так, щоб ваше ставлення позитивно впливало на вашу дитину, а не ще більше її пригнічувало?
Правило 1: заспокойтеся. Сконцентруйте свою увагу на диханні: один… два… десять… відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні «успіхи». «постійте в черевиках» своєї рідненької дитини. А ось тепер можна починати розмову, а може… тільки послухати дитину, співчуваючи її бідам, а може… допомогти розібратися у складній теоремі, а може… Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні – все одно, що включити в автомобілі «газ» і натиснути гальма.
Правило 2: не поспішайте. Старий, педагогічний одвічний гріх. Ми очікуємо від дитини всього і негайно. Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому не уявляємо, як нашкодили. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрил кою і ненавидить учіння, школу, а може й… вас.
Правило 3: безумовна любов. Ви любите свою дитину не зважаючи на її успіхи в школі. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою у собі і долати невдачі. А як же ставитися до невдач?. . . Вона вас засмучує і… все.
Правило 4: не бийте лежачого. Двійка, а для когось і четвірка – достатнє покарання, тому й не доцільно карати за одні й ті ж самі помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5: щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибирати один – той, якого ви хочете позбутися найбільше, і говоріть тільки про нього.
Правило 6: вибирайте найголовніше, порадьтеся з дитиною, почніть з ліквідації най значущіших для самої дитини шкільних труднощів. Але якщо вас обох турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно й виразності, й переказу.
Правило 7: - головне: хваліть – виконавця, критикуйте – виконання. Людина схильна сприймати будь-яку оцінку глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.
Правило 8: - найважче: оцінка має порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її особистими вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та не успіхами сусіднього Івана.
Правило 9: не скупіться на похвалу, будуючи стосунки зі своєю дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. Нема такого двієчника, котрого нема за що похвалити.
Правило 10: означає в морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися, вкорінюватися дитяча віра в себе та в успіх навчальних старань. Оцінювати дитячу працю потрібно індивідуально, тактовно. Саме за такої умови в дитини не виникне ні ілюзії повного успіху, ні відчуття цілковитої невдачі.
Правило11: ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні завдання, й вона спробує їх виконати. Не спокушайте дитину метою, якої не можливо досягти.
Правило 12: не рвіть останньої нитки. Досить часто дорослі вимагають: щоб зайнятися улюбленою справою, дитина повинна виправити свою успішність у навчанні. В ряді випадків така заборона має стимульний характер і справді спонукає дитину до навчання. Але найчастіше так буває, коли справи з навчанням не дуже запущені і до нього ще не втрачено інтересу. Якщо ж його вже нема, а в дитини є хобі, галузь живого інтересу, то її треба не забороняти, а всіляко підтримувати, бо це та ниточка, за яку можна витягнути дитину до активного життя в навчанні.

Для того щоб правила були ефективними, необхідно їх об’єднати: дитина має бути не об’єктом, а співучасником своєї оцінки. Її слід самостійно навчити оцінювати свої досягнення. вміння себе оцінювати є необхідним компонентом уміння вчитися – головного засобу подолання труднощів у навчанні.
ПАМ’ЯТКА
роботи над помилками для учнів почат­кових класів ( укр.мова)

Пам'ятай, що роботу над помилками необхідно починати з нового рядка позначкою - Р.п.

1. Пропуск, заміна букв.
Перепиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. В дужках вкажи кіль­кість звуків та букв в цьому слові. Поділи слово на склади, випиши голосні.
2. Перенос слова.
Випиши слово. Поділи його на склади. Вкажи всі можливі способи переносу.
3. Буквосполучення дж, дз.
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на те сполучення, в якому помилка. Вкажи всі важливі способи переносу цих слів.
4. Буквосполучення йо, ьо.
Після голосного пиши буквосполучення йо, після приголосного - ьо. Випиши слово. Придумай 4 слова на те буквосполучення, в якому є помилка.
5. Подовження приголосних звуків.
Випиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. Придумай і запиши 4 слова з тим подовженим приголосним звуком, на який припущено помилку.
6. Букви я, ю, є, і, ь, що позначають м'якість приголосних звуків.
Випиши слово. Придумай 5 слів з м'якими приго­лосними. Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних.
7. Ненаголошені голосні [є], [и], що перевіряються наголосом.
Випиши слово. Зміни його так, щоб ненаголошений голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне слово. Підкресли букву ненаголошеного голосного.
8. Ненаголошені голосні [є], [и], що не перевіря­ються наголосом (словникові слова).
Подивись у словник, запиши слово правильно. Усно склади з цим словом речення. Випиши 4 сло­ва з ненаголошеними [є], [и], що не перевіряються наголосом.
9. Сумнівні глухі приголосні звуки.
Випиши слово. Добери слово для перевірки - змі­ни його так, щоб після приголосного звука був голо­сний. Підкресли букву сумнівного приголосного.
10. Апостроф після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом в корені слова.
11. Знаки в кінці речення (. ? !).
Склади речення правильно. Перебудуй речення у спонукальне (питальне).
12. Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом після префіксів, які закінчу­ються на приголосний.
13. Префікси роз-, без- (пишуться з буквою з).
Запиши 4 слова з тим префіксом, де в тебе по­милка.
14. Префікси з-, с- (перед буквами к, п, т, х, ф пишеться префікс с).
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на припущену помилку, виділи префікс.
15. Написання префіксів і прийменників.
а) Випиши слова. Виділи префікс. Утвори від цьо­го слова споріднені слова з різними префіксами.
б) Між словом і прийменником встав інше слово. Придумай речення з тим же прийменником.
16. Велика буква.
Випиши слово правильно. Запиши 4 слова на дане правило.
17. Суфікси - ськ, - цьк в українській мові пи­шуться з ь.
Запиши слово правильно. Запиши 4 слова з суфік­сом -ськ, -цьк. Запиши їх. Правопис запам'ятай.
18. Префікси пре-, при- (префікс пре- пишеться тоді, коли його можна замінити словом  «дуже»)
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на аналогічний правопис.
19. Правопис не з дієсловом.
(Не з дієсловом пишеться окремо, крім дієслів: нездужати, неволити, ненавидіти, нехтувати, недо­чувати, недосипати, недобачати).
20. Кома перед сполучниками а, але, що, щоб, ніж.
Придумай речення з тим сполучником, перед яким в тебе пропущена кома.
21. Відмінкові закінчення іменників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчен­ня. Визнач відмінок. Запиши 4 іменники у даній відмінковій формі.
22. Відмінкові закінчення прикметників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчен­ня. Визнач відмінок. Запиши 4 прикметники у даній відмінковій формі.
23. Особові закінчення дієслів.
Випиши слово. Виділи закінчення. Визнач ді­євідміну - перевір правопис. (Букву є пишемо у закінченнях дієслів І дієвідміни; букву и - у за­кінченнях II дієвідміни). Запиши 4 дієслова у різних особових формах.
24. Правопис особових займенників.
Випиши займенник.  Визнач особу,  відмінок і число.
25. Помилка на невивчене правило.
Запиши слово правильно. Правопис запам'ятай. Склади речення з цим словом.
Організація такої роботи над помилками має ряд позитивних сторін.
По-перше, значно важливіше усунути всі припущені конкретним учнем помилки, ніж тільки типові.
По-друге, значно прискорюється темп роботи, економна витрата часу та зусиль учнів на пошуки правил: за урок аналізу письмових робіт всі учні в класі встигають усунути припущені по­милки.
По-третє, учень, який свідомо усунув власні помилки, додатково попрацював з ними, може отри­мати не тільки знання, яких не вистачало, але й, як правило, підвищення оцінки.

Пам ‘ятка роботи над помилками з математики
1.      Помилка у виконанні виразу, рівняння.
Вирішити правильно вираз,у якому допущено помилку, дібрати два подібні вирази.
Наприклад: було допущено помилку у виразі
                                            1    
      Р.п.                                                                   Р.п
26+47 = 73                                                   18 : 2 +19 = 28
35 +28 = 63                                                  14: 2 + 7 = 14
75 + 18 = 93                                                 16 : 2 + 65 = 73
2.      Помилка у кресленні відрізка , геометричної фігури
Накреслити правильно відрізок.
Накреслити фігуру правильно,знайти периметр.






Вчимо дитину писати


• Навчаючи дитину калiграфiчно писати, необхiдно враховувати її iндивiдуальнi особливостi: нахили, особливостi зору (короткозорiсть, далекозорiсть), вiдхилення в моторицi (тремтiння пальцiв, посмикування руки пiд час письма i т. iн.).
• Кожне заняття починається з перевiрки правильностi сидiння дитини, положення ручки або олiвця в руцi, розмiщення зошита на партi або столi та його перемiщення пiд час письма. Це сприяє профiлактицi порушення постави i зору дитини, пiдвищенню працездатностi, формуванню правильного та швидкого письма.
• У процесi занять звертайте увагу на те, наскiльки чiтко дитина обводить контури фiгур, лiнiї вiзерункiв, малює i пише злiва направо.
• Пiд час роботи над написанням лiтер звернiть увагу дитини на елементарний склад букв, допоможiть їй видiляти найпростiшi графiчнi одиницi, проведiть ритмiчне прописування цих елементiв спочатку в повiтрi, а потiм за допомогою ручки.
• Орiєнтуйте маленьких школярiв на правильне з’єднання букв у складах, на дотримання нахилу пiд час написання букв i слiв.
Навчайте дiтей писати чисто, без помарок, не заходити на поля, не обводити букви двiчi. Таке письмо сприятиме вихованню охайностi, працьовитостi, сумлiнностi та старанностi у виконаннi будь-якої роботи.
• Виконуючи з дитиною роботу з написання слiв, нагадуйте їй про лексичне значення слова та необхiднiсть дотримуватися правил орфографiї.
• Пам’ятайте: безперервне письмо не повинно тривати довше п’яти хвилин.
Через кожнi 7 - 10 хвилин роботи з прописами необхiдно проводити фiзкультхвилинки тривалiстю 1,5 - 2 хвилини, а також спецiальнi пiдготовчi вправи для розвитку пальцiв, кистi, передплiччя руки.
• Формування графiчних навичок — процес складний i тривалий. Дитина, зображуючи найпростiшi елементи тiєї чи iншої букви, докладаї максимум зусиль, емоцiйно переживає свої невдачi. Тому необхiдно враховувати настрiй дитини, вчасно приходити їй на допомогу.
Не забувайте похвалити дитину, заохотити її стараннiсть.
• Ваша постiйна увага, пiдтримка та активна допомога в оволодiннi навичками письма нададуть дитинi впевненостi у своїх силах i можливостях. 





Безпечний інтернет для дітей


Особливо гостро стоїть сьогодні питання про доступність Інтернет ресурсів для дітей, як убезпечити свою дитину від негативного контенту , розповість сайт для мам.
Купуючи комп'ютер дитині і підключаючи його до всесвітньої мережі, багато батьків переслідують благі цілі, не замислюючись, наскільки може бути безпечний інтернет для дітей.
Чим небезпечний інтернет для дітей?
За результатами досліджень соціологів основна маса батьків не уявляють, чим займається їх неповнолітня дитина в інтернеті , які сайти відвідує, на яких чатах спілкується. Щоб інтернет був безпечний для дітей, батьки повинні уявляти, які небезпеки підстерігають їх дитини в інтернеті :
·      незаконний контент: "доросла" реклама тютюну, алкоголю, сексу, азартні ігри, порнографія;
·      платні сервіси та послуги, які оплачуються окремо;
·      заклики до асоціальної поведінки, насильства і жорстокості;
·      пропаганда сексуальної експлуатації та суїцидальної поведінки;
·      спілкування на форумах і чатах з шахраями, аферистами і злочинцями під личиною доброзичливців;
·      змушення надання особистої інформації дитини або її сім'ї, яка може бути використана в злочинних цілях.
Програма "Безпечний інтернет для дітей"
Соціальні служби захисту дитинства спільно з інтернет провайдерами, мобільними операторами і міністерством освіти розробили програму, основною метою якої є навчання дітей різного віку правилам безпечного використання інтернету. У рамках програми
·      видано посібник для батьків , що допомагає навчити дітей уникати небезпек у віртуальному світі;
·      розроблена програма "Батьківський контроль " для мобільних операторів, яка захищає дітей при користуванні інтернетом через телефон;
·      створений список безпечних дитячих сайтів , надійність яких підтверджена службою цензури.
Але ніяка програма не дасть повної гарантії безпеки вашої дитини, якщо ви самі не прикладете максимум зусиль для захисту його від мережевого негативу.
Як убезпечити дитину? Поради батькам
Щоб забезпечити безпечний інтернет для дітей, батьки повинні врахувати деякі технічні моменти:
·      забезпечити регулярне оновлення програмного забезпечення вашого комп'ютера;
·      встановити програму захисту від комп'ютерних вірусів
·      налаштувати безпечний простір , у якому вказуються сайти, дозволені для перегляду дітей;
·      встановити на комп'ютері програми фільтрації , які блокують доступ до небажаних сайтів, які мають негативну інформацію для дитячого сприйняття;
·      користуйтеся журналом переглянутих веб-сторінок , який допоможе контролювати "подорожі" вашого чада в інтернеті.
Встановіть комп'ютер в загальній кімнаті , тоді ви зможете ненав'язливо контролювати час, проведений вашою дитиною за комп'ютером та інформацію, яку він черпає у віртуальній мережі.
У кожного віку - свої запити
Діти різного віку відрізняються інтересами, сприйняттям навколишнього світу і реакцією на різні події. Батькам необхідно чітко усвідомлювати, в якому обсязі і в якому вигляді необхідний інтернет дитині в тому чи іншому віці.
·      Дошкільнятам до семи років цікаво грати в сюжетно-рольові та розвиваючі ігри, за умови обмеження часу ігор . Для дошкільника можна вибрати розвиваючий комп'ютер без особливих складнощів - у цьому віці така модель цілком підійде. На комп'ютерні ігри досить відводити 30-40 хвилин на день , решту часу присвячувати іграм з однолітками, прогулянкам на свіжому повітрі, читання, малювання, спорту і спільним занять з батьками, які зближують і роблять відносини більш довірливими.
·      Діти з 7 до 11 років віддають перевагу грати в мережеві ігри, заводячи віртуальних друзів по ігровому майданчику.

Саме в цьому віці виникають проблеми у спілкуванні з однолітками і саме в цей час як ніколи потрібна порада і розуміння близької людини. Намагайтеся бути поруч зі своєю дитиною у важкі хвилини емоційних переживань, тоді ви завжди будете присвячені в історії нових віртуальних знайомств. У середньому шкільному віці бажано показати дитині, що інтернет - це не тільки ігри та розваги, що це невичерпне джерело інформації , який можна використовувати для освіти та розвитку своїх здібностей.
·      З 11 до 14 років - це підлітки, головною і основоположною діяльністю яких в інтернеті є спілкування з ровесниками. У цьому віці постають питання статевого розвитку і статевих стосунків між чоловіком і жінкою. Якщо у дитини немає довірчих відносин з батьками, він використовує для отримання відповідей на питання, що цікавлять сумнівні сайти інтернету. У підлітковому віці виникає непереборне бажання чимось виділитися в компанії своїх однолітків і не у всіх це виходить в реальному житті. Дайте вашій дитині можливості для самовираження : спортивні секції, танцювальні клуби, гуртки прикладної творчості, школи мистецтв. Інакше ваша дитина постарається знайти спосіб самовираження у віртуальному світі, що може привести до віртуальної залежності.
Довіра має бути обопільним
Для того, щоб зробити безпечним інтернет для своїх дітей , батьки повинні встановити довірчі відносини з дітьми в усіх питаннях, що стосуються відвідин інтернету. Навчіть вашу дитину:
·      користуватися пошуковими програмами, щоб знаходити потрібну інформацію;
·      правильно оцінювати корисність сайтів
·      необхідності користуватися паролем і ніком для спілкування в соціальних мережах;
·      давати мінімальну інформацію про себе при реєстрації на сайтах;
·      "іти "від спілкування з надмірно настирливими віртуальними" приятелями ";
·      Уникати" безкоштовних "акцій, лотерей та розіграшів.
Не сваріть дитину занадто строго за перегляд недоречних матеріалів, поясніть йому спокійно, чому не потрібно відвідувати ці сторінки. Ви повинні розповісти в зрозумілій формі своїй дитині, які небезпеки можуть ховатися під личиною віртуальних "друзів" і "шанувальників" і застерегти їх від помилок. Інтернет-злочинці намагаються втертися в довіру до дитини будь-якими шляхами:
·      у молодших дітей намагаються викликати жалість, пропонуючи врятувати бездомну тварину при особистій зустрічі;
·      дітей постарше залучають іграшками та речами, які хочеться мати кожній дитині;
·      у підлітків намагаються підвищити самооцінку і налаштувати його проти "нерозуміючих" батьків, доводячи, що тільки вони можуть зрозуміти і вирішити всі проблеми, але для цього виманюють інформацію про дитину і закликають до особистої зустрічі.
Батьки - головний авторитет
Підключаючи сімейний комп'ютер до інтернету, ви повинні визначитися з основними пунктами:
·      Для чого особисто вам потрібен інтернет? Якщо ви проводите вільний час в інтернеті за розвагами , іграми і безцільним спілкуванням - будьте готові, що ваш малюк буде використовувати всесвітню мережу з тією ж метою, наслідуючи приклад авторитетного батька.
·      Чи потрібен інтернет вашій дитині в освітніх цілях або щоб проводити вільний час за комп'ютером? Адже не секрет, що деякі батьки, купуючи комп'ютер, сподіваються "позбутися" від надокучливого малюка, від його цікавих питань і закликів пограти, почитати, помалювати. Тобто, той час, який ви могли б використовувати для спілкування з дитиною, буде віддано їм спілкуванню з комп'ютером та інтернетом.
Пам'ятайте, безпека інтернету для дітей більшою мірою залежить особисто від вас, ніж від модераторів та адміністраторів сайтів.

Немає коментарів:

Дописати коментар